Leverans villkor – FritidsPunkten
Gå vidare till innehåll

FRI FRAKT ÖVER 499KR

    Leverans villkor

    Normal leveranstid är cirka 10 arbetsdagar på lagerförda varor. Under högsäsong kan det dröja upp till 25 arbetsdagar, beroende på period. Varor som inte finns i lager, utan måste beställas från leverantör får en längre leveranstid. 

    Meddelande om eventuella avvikelser från den normala leveranstiden eller informationen på hemsidan hittar du på kundtjänstsidan, alternativt i efterhand via separat mail. Vi erbjuder inte någon ersättning / kompensation på grund av en leveransförsening. Skulle någon av produkterna du beställt ha en avsevärd längre leveranstid än övriga produkter på din order kan vi i vissa fall dela din beställning. Som kund behöver du aldrig betala mer än angiven summa.

    Kan inte ordern placeras i brevlådan vid vald hemleverans av någon anledning kommer denna leverans ske till servicepoint. 

    OUTLÖSTA PAKET/FEL ANGIVEN ADRESS

    För försändelser som ej är utlösta och kommer i retur till oss debiteras en avgift på 249kr för att täcka FritidsPunktens transport- och administrationskostnader. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten. Om vi får tillbaka försändelsen pga okänd adress, fel ifylld adress/namn, eller att du är avflyttad så debiterar vi 200kr för att täcka returfrakt & hanteringskostnader. 

    FRAKTKOSTNAD

    Just nu erbjuder vi alla kunder fri frakt inom Sverige för köp över 499kr. Genom att göra ett köp från fritidspunkten.se är du importör och står för tull och moms.

    FRI FRAKT ÖVER 499kr

    Trygga betalningar med Klarna

    Över 100.000 nöjda kunder